TV News

 2017

2012   2013   2014   2015   2016   2017   Latest  


  Propaganda war...

The US requires the Russian propaganda channel RT to register as a 'foreign agent'


Link Here 11th November 2017  full story: Russia Today Propaganda TV...Russia Today, English language international propaganda channel
russia today international logoThe US establishment clearly cannot accept that US voters selected Donald Trump because of their own failures to look after sizable chunks of the American people. Instead they prefer to believe US minds were somehow corrupted by mysterious foreign agents offering propaganda and fake news.

So now the US is coming down heavy on the Russian propaganda news channel RT. RT said this week that it had been ordered by the US Department of Justice to register as a foreign agent by Monday or have its bank accounts frozen. This 1938 reporting law is something from the age when the Nazis were on the ascent, and that foreign agents were indeed enemies of the state with a war looming.

In response to this treatment, Russia's parliament has now begun drafting tit-for-tat measures that would place severe restrictions on some US media outlets operating in the country, in a move that looks likely to plunge US-Russia relations to a new low.

Russian president Vladimir Putin had previously warned that Russia would take retaliatory steps if RT, formerly known as Russia Today, was targeted by US authorities.

The Russian parliamentary speaker, Vyacheslav Volodin, said MPs had been tasked with drafting amendments to Russia's own law on foreign agents to include biased media organisations that oppose Russia's political system. He said the amendments could be approved in their third and final reading as earlier as next Friday.

Senator Alexei Pushkov, who chairs the upper house of parliament's media policy committee, said the measures would initially target CNN, the Voice of America, and Radio Liberty. However, Maria Zakharova, the Russian foreign ministry spokeswoman, did not rule out that the updated law could also result in the expulsion of Moscow-based correspondents from US newspapers such as the New York Times and The Washington Post.

 

  What the fuck!...

Canadian TV censor clears the use of the word 'fuck' on daytime French language TV and radio


Link Here 10th November 2017
csbc logo It is now OK to say 'fuck' on French-language broadcasts in Canada, thanks to a new ruling by the country's TV censors.

The Canadian Broadcasting Standards Council (CBSC) has ruled that the word has become such a part of French-Canadian vernacular that it's no longer too vulgar to speak on air.

The CBSC note that the English word 'fuck' does not have the same vulgar connotation when used in French, the council said in a statement. The word can be exclaimed at any time of day.

The council made the change after it received complaints about two clips aired on the French-language Canadian radio station CKOI-FM. One of the clips featured Madonna saying fuck you during the Women's March in Washington, D.C., while the other was an aired excerpt of a Green Day concert where singer Billie Joe Armstrong says, What the fuck?! I'm not fucking Justin Bieber, you motherfuckers!

There are still restrictions on the word during daytime broadcasts. The use of the word must be infrequent and the word cannot be used to insult or attack an individual or group.

 

 Updated Censors have a crush on homophobia...

Kenya bans Disney TV show Andi Mack, citing homosexuality


Link Here 8th November 2017
andi mackKenyan censors have banned a show on Disney channel from airing in Kenya, citing the introduction of a gay character for its second season.

The Disney Channel made history recently after it introduced a gay storyline to its popular show, Andi Mack , for its second season. In the show, 13-year-old Cyrus Goodman comes out as gay and confesses to his best friend that he has a crush on cool kid Jonah Beck.

Kenya Film Classification Board boss Ezekiel Mutua said the programme would not be allowed to air in the country. Mutua announced the sanction on his Facebook timeline, saying his organisation was unapologetic when it comes to protecting children from content that he termed inappropriate and warned that gay content would not air in Kenya.

Following the complaints and ban, Multichoice Kenya issued a statement saying it had contacted its channel provider, Disney, and confirmed that the show was not scheduled to air on DStv and GOtv.

Update: Disney decides to pull Andi Mack from all of Africa

8th November 2017  See  article from gaytimes.co.uk

Disney have now decided to pull the show altogether across Sub-Saharan Africa, with a spokesperson saying that the show will be taken off DStv to respect cultural sensibilities.

It means Andi Mack's gay storyline won't be shown in South Africa, Nigeria, Kenya, Ghana, Angola, Zimbabwe, Uganda, Mauritius and Tanzania.

disney logoA Disney Channel spokesperson told The Cape Argus:

While our shows are developed for global audiences, we are committed to respecting each market's cultural sensibilities, compliance rules and regulations.

Disney Channel in South Africa serves multiple countries across Africa and the Middle East, each with its own regulations to which we adhere.

Accordingly, Andi Mack will not be broadcast through DStv.

 

 Offsite Article: No games, no thrones, no nudity, no swearing, and no violence...


Link Here 26th October 2017
apple tv logo Apple's Billion-Dollar Bet on TV Production Is the Opposite of Edgy

See article from bloomberg.com

 

 Offsite article: Fuck yeah!...


Link Here 21st October 2017
star trek discovery Should Star Trek use the F word? For the very first time this week, Star Trek: Discovery broke a linguistic taboo.

See article from denofgeek.com

 

  North Korea censors Channel 4 drama...

In a contest of who's got the biggest rocket, Kim Jung Un betters a few scaredy cat TV investors


Link Here 17th October 2017
north korea misslleChannel 4 has scrapped a planned drama based in North Korea after Kim Jong-un's regime hacked into its systems and 'scared investors into withdrawing their funding.

The ten-part thriller, Opposite Number , was to be about a mission to rescue a British nuclear scientist who had been taken prisoner in North Korea.

North Korea's most senior military body, the National Defence Commission, initially said British authorities should punish those behind the project, which they branded a slanderous farce. Shortly afterwards, security agencies discovered that hackers had breached Channel 4's systems.

They did not manage to inflict any great damage immediately, so David Abraham, Channel 4's chief executive, vowed to keep on filming, according to the New York Times. However, he was forced to backtrack when the full scale of the damage the hackers could cause became clear.

But while Channel 4 was still willing to run Opposite Number, the Sony scandal made the TV series' other financial backers nervous. International broadcasters that had promised to help pay for the project pulled out -- leaving the project short of funding. Despite the potential fallout, Channel 4 insiders said yesterday the series could still go ahead if it secured new backing.

 

  The Propaganda Curtain...

As pressure on the Russian propaganda channel RT mounts, Russians speak of banning the US fake news channel, CNN


Link Here 9th October 2017
russia today international logoMoscow has warning the US that it may restrict US media in Russia. Russian officials have accused Washington of putting unwarranted pressure on the U.S. operations of Russia Today. A Russian foreign ministry spokeswoman said Russia was within its rights to restrict operations of U.S. media outlets in the country

A foreign ministry spokeswoman, Maria Zakharova, said the full weight of the U.S. authorities was being brought to bear against RT's operations in the United States, and that Moscow had the right to respond.

 She did not identify any specific U.S. media outlets that would be targeted. She said it made no difference from the Russian government's point of view if those outlets were backed by the U.S. state, or privately-funded. However late last month, Russia's state TV censor accused U.S. TV channel CNN International of violating its license to broadcast in Russia and said it had summoned the broadcaster's representatives in connection with the matter.

 

 Update: Trying it on...

Saudi Arabia asks Ofcom to ban Al Jazeera from broadcasting in the UK


Link Here 30th September 2017  full story: Al Jazeera censored in the Middle East...The Middle East doesn't like the balanced reportng of Al Jazeera
Al Jazeera logoThe ambassadors to the Saudi Arabia, Egypt, the UAE and Bahrain, hardly countries that have any notion of free speech, have said that UK TV censor, Ofcom, should establish if the services breached British or European directives.

Al Jazeera is based in Doha and the four countries boycotting Qatar accuse the TV station of promoting an extremist agenda. Closing down the station and its affiliates was one of the conditions imposed by the Arab quartet leadership for lifting the boycott on Qatar.

The five point request from the ambassadors to Ofcom asked for an assessment that Al Jazeera was fit to hold a broadcasting licence when it was a platform for allegedly positive or sympathetic coverage of ISIL. This includes references to it as an organisation, rather than a terrorist group.

An Ofcom spokeswoman said it had passed this letter of complaint to the media regulator in Italy, where the [Arabic] channel holds its licence, for urgent consideration.

 

 Update: Ruined morality of the older generation...

Indonesian lawmakers agree to ban anything gay from TV


Link Here 29th September 2017  full story: Gay Intolerance in Indonesia...Gay life winds up the intolerants
trans-tv logo
 
Indonesia's Trans TV will surely become a cropper
 

Indonesian lawmakers have agreed a proposed law that would ban anything gay on TV. Among the list of criteria for outlawed content in broadcasts includes programs containing LGBT behaviour.

The law would require the screening of all TV shows, films and adverts by an external censorship body prior to broadcast in order to ensure compliance with the new rules.

The ban has broad support from across the parties in the country. Supiadin Aries Saputra of the NasDem Party said:

We can't allow LGBT behaviour on TV. It is against our culture. We have to ban it early before it becomes a lifestyle. It's dangerous and can ruin the morality of the younger generation.

It is legal to be gay in Indonesia apart from  Aceh province, which implements its own nasty punishments under Islamic law.

 

 Offsite Article: TV censorship alive and kicking in Hong Kong...


Link Here 11th September 2017
mistresses Now TV and Star World on censorship overdrive as, in one case, the word orgasm is given the silent treatment while in another a modest cleavage gets pixelated

See article from scmp.com

 

  Cleansed words...

BBC pulls out of Burmese TV as it is banned from using the word 'Rohingya'


Link Here 6th September 2017
bbc burma logoThe BBC's Burmese language service has said it was pulling a broadcasting deal with a popular Myanmar television channel citing censorship as the two partners clashed over coverage of the ethnic cleansing of the Muslim Rohingya minority.

Since April 2014, BBC Burmese broadcast a daily news programme on MNTV with 3.7 million daily viewers. On Monday the BBC said it was ending the deal after MNTV pulled multiple programmes since March this year.

The BBC cannot accept interference or censorship of BBC programs by joint-venture TV broadcasters as that violates the trust between the BBC and its audience, a report on the BBC's Burmese website said.

In a statement MNTV said it began pulling reports to comply with government orders over restricted words. The BBC Burmese program sent news that included wordings that are restricted by the state government, the statement said. A station official said the problematic word was Rohingya.

 

  Morality in Media recommends...

The Deuce...Rife with Graphic Sexual Exploitation


Link Here 1st September 2017  full story: Morality in Media...Misreable campaigners for censorship
the deuceMorality campaigners from Morality in Media (or the National Center on Sexual Exploitation as they like to be called now) are gushing with praise for a new cable TV programme from HBO. The campaign group writes:

HBO's television series The Deuce continues the premium cable television network's onslaught of programs that glorify and normalize harmful sexual behaviors, particularly acts of sexual exploitation that degrade women. The show's main themes -- the pornography industry and prostitution -- tee up its producers for gratuitous pornographic scenes and disturbing, graphic sexual content.

Notable incidents:
  • Scene where pimps are hanging out on the street getting shoe shines; two little boys are hanging out with them looking at Playboy;
  • Franco's character is walking down the street, sees a man in a phone booth getting a blow job from a prostitute, you see the man's penis in the scene;
  • Graphic sex scene between a student and her professor, she's topless throughout;
  • Franco's character makes the women at the restaurant he manages start wearing black leotards as their "uniform" in order to attract customers;
  • A group of male teenagers come to Times Square by car to treat their friend (it's his birthday -- presumably his 18 th ) to sex. They are all pooling their funds so that he can have sex.
  • In another scene, another prostitute appears to be viciously attacked. As she is unlocking the door to her room, a man follows, passes by, but then comes back as she enters the room. He grabs her head and shoves her in the room, throws her on the bed, slaps her across the face and starts undoing his pants. She's trying to kick him off. It's clear he's going to rape her. The scene ends. Later the show returns to the scene after the attack. He is sitting naked in a chair, she's on the sitting on the bed, breasts exposed. It becomes clear that the "rape" was a fetishized act that he paid for. Because he was really rough with her, he pays more. He gets up from the chair to get dressed, and his penis is clearly seen. Also full rear nudity;
  • Near the end, we see Franco having sex with a woman who works with him from the restaurant. Full rear nudity of Franco. It's a very pornographic scene. When they finish you see the woman's breasts;

 

  Credibility gap...

Indian TV show featuring child marriage is pulled after complaints


Link Here 31st August 2017
pehredaar piya kiAn Indian TV show which depicted a bizarre love story between a nine-year-old boy and an 18-year-old woman has been pulled off air following criticism that it promoted child marriage and was regressive.

In a statement, Sony Entertainment Television said they were cancelling the controversial daily soap Pehredaar Piya Ki (Husband's Guard).

The show which launched in mid-July, had attracted a lot of negative attention right from the beginning for the unusual love story at its centre.

The show's troubles began when Jai Ho Foundation, a Mumbai-based non-governmental organisation, petitioned authorities, demanding an immediate ban on it, describing it as indecent and unfit for children. Jai Ho said in a complaint letter to India's Information and Broadcasting Minister Smriti Irani:

A child is seen caressing, stalking and having a relationship of a sexual nature with a lady who is more than double his age... This is an indecent and obscene representation of a child for the purpose of representing sexual relationship.

The programme also prompted a lot of social media outrage in a country where child marriage is still rampant. A petition addressed to Ms Irani on change.org gathered more than 100,000 signatures, prompting the minister to write to the Broadcasting Content Complaints Council (BCCC) to take prompt action against the show.

The BCCC ordered the show timings to be changed from the prime time slot of 8:30pm to 10:30pm and the show also began putting out a disclaimer saying we do not support child marriage.

 

  Unrealistic expectations of sex education...

Norwegian TV channel seeks to educate youngster about sex via real sex and real people


Link Here 5th August 2017
nrk p3 logoNational broadcaster NRK's P3 channel will be debuting a show in November aimed at giving teenagers a healthier relationship with their own bodies and sexual desires. The programme, Line fikser kroppen (Line fixes her body), will take on issues like body positivity and unrealistic expectations for sex.

P3's editorial director said the new programme will offer a counter narrative to the way sex and the female body are portrayed in porn. He said that just showing surgically-enhanced bodies and overly-choreagrophed sex creates false hopes and misperceptions. We hope that by showing sex in its entirety, rather than just merely as penetration, we can provide the target group with the right approach. This will be done in part by showing regular people having actual sex.

P3 has been reaching out to blogs and hanging posters throughout the country in an effort to recruit couples willing to have sex for the show.

 

 Offsite Article: Political correctness gone mad...


Link Here 17th April 2017
bates motel The Daily Mail has fun with a TV remake of Psycho that downplays the cross dressing

See article from dailymail.co.uk

 

 Update: Trans censors...

India's film censors ban The Danish Girl from TV broadcast


Link Here 28th March 2017
The Danish Girl DVD The Danish Girl is a 2015 UK / Germany / USA biography by Tom Hooper.
Starring Amber Heard, Alicia Vikander and Eddie Redmayne. Youtube link IMDb

The remarkable love story inspired by the lives of artists Lili Elbe and Gerda Wegener. Lili and Gerda's marriage and work evolve as they navigate Lili's groundbreaking journey as a transgender pioneer.

A scheduled TV showing of Hollywood film The Danish Girl has been cancelled on the rders of the Indian film censor.

According to a source the Central Board Of Film Certification (CBFC) objected to the film due to its sensitive storyline. The movie went to CBFC for clearance three months ago and they were sitting on it. And now they have cancelled the broadcast citing that the issue is very sensitive... CBFC has put a ban across channels, and now no other channel can also show the film.

The film, which released theatrically in India last year with the film censor's blessing, but TV appears to be a small step too far.

 

 

 Update: Flaming row...

Myanmar complains that a Thai TV drama insults its historic royalty


Link Here 14th March 2017  full story: Lese Majeste in Thailand...Criticising the monarchy is a serious crime
ladys flamesThailand, who have a repressive lese majeste law, which metes out extreme punishments for minor criticisms of royalty, has been accused of insulting Myanmar's historic royalty.

A Thai soap opera that appears to depict Burmese palace intrigue has angered some in Myanmar including a descendant of Myanmar's last king. Soe Win, the great-grandson of King Thibaw, has called for the show to be cancelled as it is insulting . He told AFP:

We have asked Thais this, would they accept it if one of our companies here did the same thing about their country.

But producers of the historical drama, called Plerng Phra Nang (A Lady's Flames) , have insisted it is purely fictional.

The lady in question is Ananthip, a character who schemes to seize control of the kingdom. Some have observed she closely resembles Hsinbyumashin, a real-life Burmese palace consort who orchestrated the massacre of scores of royals so that Thibaw could ascend the throne. Thibaw abdicated and the Burmese monarchy was abolished in 1885, when British forces defeated and invaded Burma.

 

  Question More...

NatWest bank reverses its decision to censor the Russian propaganda channel, RT


Link Here 31st January 2017
russia today international logoNatWest has reversed its decision to close the UK bank accounts of the Kremlin-backed news channel RT, formerly known as Russia Today.

The bank wrote to the company that provides RT services in the UK last October, saying it would no longer provide banking services following a review and the decision was final.

However, in a statement this week, NatWest said it had reached a resolution with RT. Natwest is part of the RBS Group which is largely owned by the British state.

NatWest has not said why it decided to close the accounts, but it is understood that the bank's compliance department has closed down the accounts of Russian customers in the past without explanation.

 

  Parents TV Council recommends...

The Mick on the Fox network


Link Here 30th January 2017  full story: Parents TV Council...US moralists whinge at TV sex and violence
the mickMoralist TV campaigners at Parents TV Council have praised a new TV comedy, The Mick . The PTC writes:

The Parents Television Council is urging its members and the public to tell Verizon to stop underwriting graphic content on Fox's new TV show, The Mick, which disturbingly features minor children using explicit language and put into sexualized situations. Ads for Verizon FiOS and Pixel were aired on The Mick.

In the show, teens are shown smoking, drinking, and swearing, as their alcoholic, drug-using aunt does nothing to set boundaries or stop them. A six- or seven-year-old boy accidentally ingests a balloon filled with drugs; a teenage girl has sex with an adult man and engages in a drinking contest with her legal guardian, among other egregious examples.

PTC President Tim Winter. said:

Verizon should refuse to be associated with such destructive and harmful TV content on 'The Mick.' Apparently the show's producers and network executives believe such disturbing content is appropriate for the public airwaves, even at times when children are likely to be watching. Verizon must choose whether it will invest its media dollars to underwrite such content. Child characters should not be used for 'shock value,' and supporting a show that makes children participants in that kind of vulgarity directly calls into question Verizon's corporate standards

The PTC recently documented that broadcast TV shows are more frequently using children to say explicit language and put them in adult situations, a trend that The Mick continues.

 

  TV makers bashed with a big stick...

The producer of the Walking dead says that the response to the violent season 7 opener has resulted in violence being toned down in later episodes


Link Here 19th January 2017
The Walking Dead The Walking Dead producers toned down some of the violence in the first half of season seven after a backlash to a gruesome killing scene in the season opener.

Executive producer Gale Anne Hurd acknowledged that the negative response to the bludgeon slayings of two key characters in the premiere prompted producers to make adjustments in episodes that were still in production. She said:

We were able to look at the feedback on the level of violence. We did tone it down for episodes we were still filming for later on in the season.

Hurd made it clear that the response made an impact on the production team. This is not a show that is torture porn, she said. After the response to the finale, she said they gave strong consideration to making sure we don't cross that line.

 

  Don't mention Fawlty Towers...

Lithuanian TV show taken off air after a nazi salute in a charades based game


Link Here 13th January 2017
virginija buneviciute nazi saluteA Lithuanian actress and former politician made a Nazi-like gesture on a TV show, which was subsequently taken off the air.

The actress Asta Baukute was about to win, she jumped off her seat upon recognizing a melody by Lithuanian composer Simonas Donskovas, who is of Jewish heritage. She then made the gestures and yelled Jew, Jew, Jew in Lithuanian.

Neither the show host, the contenders nor anyone in the audience objected to her gesture.

Lithuania's public television, LRT, apologized for a live show called Guess the Melody in which a popular actress made gestures representing Adolf Hitler's moustache while raising her arm in a Nazi-style salute. LRT's deputy manager, Rimvydas Paleckis, expressed shock on the channel's Facebook page, saying:

This is in no way compatible with our values. The show is closed.

The local Jewish community expressed dismay at the incident.

 

  US catholics recommend...

HBO's 'simply outrageous' The Young Pope


Link Here 6th January 2017
young pope protest 25,000 people have signed the following petition:

Beginning January 15, HBO plans to air in America a European TV series which will culminate with an IMPURE ATTACK on the PAPACY in one of its final episodes.

This program, The Young Pope, offends God, insults and slanders the good reputation of the Papacy, thus doing serious harm to souls, and, using the 'pontiff' in a scene of an adulterous sexual act, implies that holy priestly celibacy is too much of a struggle to maintain.

For HBO to bring this scandalous and anti-Catholic series, and especially this impure episode, to its nearly 40 million American subscribers is a great offense against God and ruinous to America's soul.

The following are two headlines about the episode:

  • Actor Jude [Law] grabs Ludivine Sagnier's bare breasts as his character Pius XIII struggles with celibacy in shockingly racy scene from The Young Pope .

  • LOOK away now if you're easily offended -- as Sky series The Young Pope prepares to broadcast a shocking sex scene involving the pontiff.

Actor Jude Law plays the fictional Pope Pius XIII as he gets to grips with a blonde's breast while in his holy white robes.

SIMPLY OUTRAGEOUS!

 

  Dicking around...

Netflix takes down an episode of children's cartoon over penis shaped etched into the background


Link Here 1st January 1970
maya the bee logStreaming service Netflix has pulled an episode of the cartoon series Maya the Bee after a viewer complained it contained an explicit drawing.

A screen grab of the offending scene appears to show an outline of a penis etched on a log in the background.

The 35th episode of the show's first season was pulled after US mother Chey Robinson posted a clip on Facebook,

The TV show is not available to UK Netflix subscribers

Cheeky animators have a history of sneaking in suggestive imagery into cartoons, apparently in the expectation their private jokes would remain so.

Update: Cartoon makers apologise for being dicks

25th September 2017. See article from bbc.com . Thanks to Nick.

An outline of a penis that appeared in a Maya the Bee episode was the result of a very bad joke, the makers of the children's animated series have said. Belgian company Studio 100 said the image was absolutely inappropriate and offered apologies to everybody who has been offended by it.

Studio 100 told the BBC the penis, etched on a log in the background of a scene, obviously results from a very bad joke from one of the 150 artists working on the production. This is indeed unacceptable to Studio 100 as owner of the brand and all its affiliates and doesn't reflect the quality of our work and our values, it continued. The Paris-based company said it was very sorry and that it was taking all suitable technical measures to remedy the situation.

 

2012   2013   2014   2015   2016   2017   Latest  

melonfarmers icon
 

Top

Home

Index

Links

Email
 

UK

World

Media

Info

US
 

Film Cuts

Nutters

Liberty

Cutting Edge

Shopping
 

Sex News

Sex+Shopping

Advertise
 


TV News

Movie News

Games News

Internet News
 
Advertising News

Phone News
 

Technology News

Gambling News

Books News

Music News

Art News

Stage News
 


Adult DVD+VoD

Online Shop Reviews
 

Online Shops

New Releases & Offers
 
Sex Machines
Fucking Machines
Adult DVD Empire
Adult DVD Empire
Simply Adult
30,000+ items in stock
Low prices on DVDs and sex toys
Simply Adult
Hot Movies
Hot Movies