Nightlife Tales

 2018: Jan-March

2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018  
Jan-March   Latest  


Ofcom adds to its long list of religious broadcasters censured for hateful content

Link Here 20th March 2018  full story: Ofcom on Religion...ofcom keep religious extremism in check

radio ikhlaspng logoPhone-in programme
Radio Ikhlas, 7 September 2017, 15:50

Radio Ikhlas is a community radio station serving the Asian (primarily Pakistani) community and other smaller ethnic communities in the Normanton area of Derby.

Ofcom received a complaint that the above programme included statements that constituted hatred against the Ahmadiyya community. The Ahmadi movement identifies itself as a Muslim movement, which follows the teachings of the Qur'an. However, it is regarded as heretical by orthodox Islam since they differ on the interpretation of the finality of prophethood. There are Ahmadiyya communities around the world. They face restrictions in many Muslim countries and are described in publicly available reports as one of the persecuted communities in Pakistan. There have been reports of discrimination and threats against the community in the UK.

With a long and in-depth explanation, Ofcom took the view that the broadcast contained material which amounted to abusive or derogatory treatment of the Ahmadiyya community and their religious beliefs. Ofcom added:

We consider these breaches are very serious and we are putting the Licensee on notice that we will consider these breaches for the imposition of a statutory sanction.

prime tv logoContent relating to Burhan Wani
Prime TV, 6 July 2017, 18:34 onwards

Prime TV is a general entertainment satellite channel aimed at the Pakistani community in the UK and Europe.

Ofcom received a complaint that, during a broadcast of a current affairs programme, a social media campaign was repeatedly promoted to commemorate the first anniversary of the death of the Hizbul Mujahideen1 military leader Burhan Wani. The complainant expressed concern that the campaign was supporting a terrorist leader and encouraging terrorism in Indian administered Kashmir.

Ofcom again found the broadcaster to be in breach of Ofcom rules but this wasn't considered a breach that would be taken any further. Ofcom said:

Ofcom understands that while some members of the Kashmiri community may revere Burhan Wani, and the terrorist organisation he led, this view is far from universal. Therefore, the fact that some viewers may have perceived Burhan Wani to be a martyr or that the anniversary of his death was being promoted on various Pakistani media outlets, did not, in our view, justify Express TV broadcasting this content without challenge or other context. Similarly, the fact that this content was not the Licensee's own production or the fact that Express TV considered there was no clarity so far on the UK Government's view on Burhan Wani did not justify the broadcast of the content in this case. Hizbul Mujahideen, the group of which Burhan Wani was a member, has been designated as a terrorist organisation by the EU, India and the US. Therefore, we considered the Licensee could, and should, have been aware of Burhan Wani's controversial status both within Kashmir and outside. Ofcom is concerned that Express TV broadcast content expressing such strong, unchallenged support for, and glorification of, Burhan Wani and his violent actions as leader of a group which has been designated a terrorist organisation in various countries. This support was capable, in our view, of causing considerable offence.


 Offsite Article: OFCOM's Revisionist History...

Link Here 12th March 2018
Family At War: Complete Set DVD The problem with old films and TV shows, of course, is that they sometimes reflect the attitudes of the times in which they were made.

See article from


  No honour in hate...

Ofcom fines Radio Dawn for hateful broadcasting

Link Here 28th February 2018  full story: Ofcom on Religion...ofcom keep religious extremism in check
radio dawn logoRadio Dawn is a community radio station broadcasting to the Muslim community in Nottingham.

On 26 December 2016 at 16:00, the Licensee broadcast a series of three Nasheeds. Two of these Nasheeds raised no issues under the Code.

The third Nasheed was in Urdu and recited by a young boy. It was approximately 17 minutes in duration. It began by glorifying the victories on the battlefield of figures from Islamic history. It then went on to suggest that similar violent acts committed against non-Muslim people would bring honour to Islam.

Further, the Nasheed included a number of pejorative references to non-Muslim people. In particular, non-Muslim people were repeatedly referred to as Kufaar (the Arabic word for disbeliever) and on one occasion, Kaafir I Murdaar (meaning filthy disbeliever in Urdu).

In Ofcom's decision, published on 7 August 2017 in issue 334 of the Broadcast and On Demand Bulletin, Ofcom's Executive found that the Nasheed constituted hate speech and breached Rules 2.3, 3.1, 3.2 and 3.3 of the Code.

Ofcom put the Licensee on notice in the Breach Decision that it considered these breaches to be serious, and that it would consider them for the imposition of a statutory sanction.

Ofcom considered whether the Code breaches were serious, deliberate, repeated or reckless so as to warrant the imposition of a sanction on the Licensee in this case. It reached a decision that a sanction was merited in this case since the breach was serious for the reasons set out in the Decision.

Ofcom's Decision is that the appropriate sanction should be a financial penalty of 2,000. Ofcom also considers that the Licensee should be directed to broadcast a statement of Ofcom's findings, on a date and in a form to be determined by Ofcom.


 Updated: Severe punishment...

Ofcom fines Al Arabiya News channel from the UAE for broadcasting a prison confession extracted via torture

Link Here 17th February 2018

al arabiya logoAl Arabiya News is an Arabic language news and current affairs channel licensed by Ofcom.

Mr Husain Abdulla complained to Ofcom on behalf of Mr Hassan Mashaima about unfair treatment and unwarranted infringement of privacy in connection with the obtaining of material included in the programme and the programme as broadcast on Al Arabiya News on 27 February 2016.

The programme reported on an attempt made in February and March 2011, by a number of people including the complainant, Mr Hassan Mashiama, to change the governing regime in Bahrain from a Kingdom to a Republic. It included an interview with Mr Mashaima, filmed while he was in prison awaiting a retrial, as he explained the circumstances which had led to his arrest and conviction.

The interview included Mr Mashaima making confessions as to his participation in certain activities. Only approximately three months prior to the date on which Al Arabiya News said the footage was filmed, an official Bahraini Commission of Inquiry had found that similar such confessions had been obtained from individuals, including Mr Mashaima, under torture. During Mr Mashaima's subsequent retrial and appeal, he maintained that his conviction should be overturned, as confessions had been obtained from him under torture.

Ofcom's Decision is that the appropriate sanction should be a financial penalty of 120,000 and that the Licensee should be directed to broadcast a statement of Ofcom's findings, on a date to be determined by Ofcom, and that it should be directed to refrain from broadcasting the material found in breach again.

Update: Closed

6th February 2018. See article from

Ofcom has announced that Al Arabiya News Channel is no longer licensed by Ofcom and hence cannot broadcast to the UK. Presumably this is related to the recent Ofcom fine.

Update: Maybe another reason for the UK closure

17th February 2018.  See  article from

Al Arabiya News Channel has surrendered with immediate effect its license with the U.K. broadcasting censor Ofcom, which received a complaint over the channel's involvement in covering the crime of hacking Qatar News Agency (QNA), British law firm Carter-Ruck said.

QNA had hired Carter-Ruck to submit a complaint at Ofcom against Al Arabiya and Sky News Arabia for broadcasting fabricated and false statements attributed to Emir Sheikh Tamim bin Hamad Al-Thani after QNA's website was hacked on May 24, 2017, The four countries of Saudi Arabia, UAE, Bahrain and Egypt used this event to justify the siege that they have been imposing on Qatar since June 5, 2017.

The surrendering of the license by Al Arabiya, a Dubai-based satellite broadcaster owned by Saudi businessmen, was to avoid an an Ofcom investigation.

QNA says Al Arabiya's decision was dictated by the inquiry but the channel says business reasons also influenced the move.


 Offsite Article: Just a little off the extremities of body modification...

Link Here 23rd January 2018
omg painted pierced and proud Ofcom censures Channel 5 for its OMG: Painted, Pierced and Proud, which detailed self amputation of a little finger with bolt cutters

See article [pdf] from


2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018  
Jan-March   Latest  

melonfarmers icon











Film Cuts



Cutting Edge


Sex News



UK News

UK TV News

UK Censor List

UK Campaigns

BBC Watch

Ofcom Watch

ASA Watch

IWF Watch

Extreme Porn News

Government Watch

Parliament Watch

Customs Watch

UK Press Censor Watch

UK Games Censor Watch

Adult DVD+VoD

Online Shop Reviews

Online Shops

New Releases & Offers
Sex Machines
Fucking Machines
Adult DVD Empire
Adult DVD Empire
Simply Adult
30,000+ items in stock
Low prices on DVDs and sex toys
Simply Adult
Hot Movies
Hot Movies